عمروان amrevan

عمروان amrevan

تهران نرفتی عمروان که رفتی!!
عمروان amrevan

عمروان amrevan

تهران نرفتی عمروان که رفتی!!

عادت هایی که موجب افزایش عمر انسان می شود

عادت های خوب و بد زندگی نقش بسیار زیادی در سلامتی و طول عمر ما دارند و میتوانند باعث افزایش یا کاهش عمر انسان شوند.

بخشی از عادت های خوبی که میتواند نقش مفید و موثری در افزایش سلامت و طول عمر ما داشته باشند به قرار زیر می باشند:

یافتن سرگرمی

پیدا کردن یک سرگرمی دلخواه به انسان حس خوش موفقیت و تهذیب نفس داده و به کاهش استرس کمک می‌کند.
استفاده مرتب از نخ دندان

استفاده از نخ دندان فوایدی فراتر از تمیزی دندان‌ها دارد چرا که این عمل تمام باکتری‌هایی را که سبب التهاب لثه‌ها می‌شوند از بین می‌برد. این مسئله همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد.
سفر
استراحت و فاصله گرفتن از کار ضمن کاهش خطر بیماری‌های قلبی یک تا دو سال به عمر شما می‌افزاید.
خواب کافی

بدن در طول خواب سلول‌های خود را ترمیم می‌کند. پس خساست در خوابیدن هیچ سودی برایتان ندارد. علاوه بر این خواب کافی بر کیفیت زندگی تاثیر مثبتی می‌گذارد. پس در هر شبانه روز حداقل هفت تا هشت ساعت بخوابید.
حفظ روابط زناشویی صمیمانه
داشتن روابط زناشویی خوب و با حس مثبت منجر به آزاد شدن هورمون «اکسی‌توسین» که یک هورمون کاهنده استرس است می‌شود. مطالعات محققان دانشگاه کبک در کانادا نشان می‌دهد.
اجتماعی بودن

افراد اجتماعی 50 درصد بیش از افراد منزوی عمر می‌کنند. این یافته‌ها که در سال 2010 میلادی کشف شده تاثیر منفی انزوا و نداشتن دوست را با سیگار کشیدن برابر می‌داند.
تغذیه صحیح
انسان باید با خوردن غذاهای سالم به بدن خود سوخت‌رسانی کند تا بتواند زندگی سالمی داشته باشد. مصرف غذاهای پرچرب و شور را محدود کنید. همچنین در خوردن قند و شکر که خطر بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر امراض مزمن را افزایش می‌دهد، امساک کنید. در عوض به دنبال خوردن غذاهای مقوی و مفید که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین هستند، باشید.
ورزش و باشگاه
ورزش نه تنها برای قلب مفید است بلکه سبب افزایش ترشح هورمون اندروفین می‌شود. این ترکیب شیمیایی که کاهنده درد است سبب بهبود خلق و خو و نشاط نیز می‌شود. پس به طور میانگین هفته‌ای 150 دقیقه ورزش کنید.
دوری از استرس
نتایج یک مطالعه که در نشریه «Clinical Endocrinology & Metabolism» منتشر شده نشان می‌دهد افزایش هورمون استرس موسوم به «کورتیزول» سبب افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. پس لزوم انجام ورزش‌های آرامش بخش نظیر یوگا و مدیتیشن را فراموش نکنید.
ترک سیگار و مشروبات الکلی

ایمیچ که خود سابق بر این سیگار می‌کشیده سیگار و مشروبات الکلی را به کلی کنار گذاشته بود. سیگار به تنهایی در آمریکا عامل یک پنجم مرگ و میرها است. این آماری است که CDC اعلام کرده است. همچنین مصرف الکل سبب بروز مشکلات جدی کبدی و حتی مرگ و میر ناشی از آن می‌شود


حلول ماه مبارک رمضان بر مردم خوب روستای عمروان مبارکباد



پیام تبریک مدیرعامل به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

ماه رمضان، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می‌آید. ماه رمضان ماه تقویت اراده و آزادی از زنجیرهای درونی است و این آرمان مقدس در پرتو «روزه» دست یافتی است.
ماه رمضان، فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده‌داری است که عشق ملکوتی و اُُنس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان می‌ریزد.
در پرتو خورشید درخشان ماه رمضان، سلطه عادت‌ها و غریزه‌ها بر زندگی انسان کاهش می‌یابد، غفلت‌ها زدوده می‌شود. به دلیل هماهنگی با جمع، موانع خودسازی کاهش می‌یابد و اخوت دینی و روح برادری و همدردی با نیازمندان تقویت می‌گردد، تلاوت قرآن و رعایت تقوا، زمینه تعالی و بازگشت به فطرت الهی و زندگی عالی انسان را فراهم می‌سازد.
خودسازی در فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام شامل کنترل تمام رفتارها و گفتارهای انسان در چارچوب دستورات خداست. کنترل اعضاء و جوارح و نفس براساس بایدها و نبایدهای قرآن و سنت، مصداق خودسازی اسلامی و الهی است و روایات مکرری یادآوری کرده است که روزه‌داری، فقط به دستگاه گوارش و خوردن و آشامیدن مربوط نیست، بلکه مهم کنترل انسان بر نفس اماره و مراقبت از روح انسان است.
حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت و غفران و  نیایش‌های عارفانه و بندگی خالصانه را به همه مردم روستای عمروان -در هر نقطه ای از ایران و جهان-و به مردم خوب و مومن دامغان و همه مسلمانان جهان تبریک عرض می نمایم.