عمروان amrevan

عمروان amrevan

تهران نرفتی عمروان که رفتی!!
عمروان amrevan

عمروان amrevan

تهران نرفتی عمروان که رفتی!!

وقف یکدستگاه آپارتمان توسط خانم زهرا هوشمند جهت کمک به دانش آموزان روستای امروان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: یک فقره وقف جدید در دامغان با رویکرد تقویت جامعه علمی و رسیدگی به دانشجویان یا دانش ‏آموزان ثبت شد.

به گزارش دامغان نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های گسترده‏ای در راستای افزایش شمار موقوفات در استان سمنان در دست اجرا است و اداره‏ های اوقاف و امور خیریه شهرستان‏های این استان نیز در این حوزه بسیج شده‏اند.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای این برنامه‏ ها و تلاش‏های صورت گرفته در هفته وقف، یک نفر از شهروندان دامغانی به وقف راغب شد و اقدام به وقف یک واحد آپارتمان خود در شهر دامغان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: این واقف خیراندیش، یک واحد آپارتمان به مساحت ۱۱۰ متر مربع را برای تقویت جامعه علمی این شهرستان وقف کرده است.

واحدی بیان داشت: نیت واقف در این بخش، کمک به ساخت یا نگهداری خوابگاه دانشجویی یا دانش‏ آموزی در روستای امروان دامغان که زادگاه واقف بوده، ثبت شده است.

وی اضافه کرد: واقف خیراندیش این موقوفه، «زهرا هوشمند» بوده که با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه دامغان، این سنت حسنه را به جای آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در بخش دیگری با اشاره به اهمیت کار رسانه‏ ها در ترویج فرهنگ وقف تصریح کرد: رسانه‌ها امروز باید در حوزه امور خیریه و وقف ورود پیدا کرده و مسائل را بیش از گذشته تبیین کنند.

واحدی با بیان اینکه صدقه و بسیاری از موارد دیگر مقطعی و جاری است اما وقف ماندگاری خوبی دارد، خواستار توجه به جایگاه وقف در کشور شد.

وی گفت: اگر فعالیت‌ها در این حوزه تمرکز داشته باشد، می‌تواند به خوبی کارها را پیش ببرد و با خود موقوفات، به تنهایی می‌توان کشور را اداره کرد و با توجه به حجم بسیار زیاد موقوفات دیگر نیازی به پول نفت نیست.

به گزارش دامغان نیوز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همواره شاهد بوده‌ایم که در بیمارستان‌سازی، مدرسه‌سازی، امور خیریه و صدقه خیران همواره از دولت‌ها جلوتر بوده‌اند و در برهه کنونی اگر رسانه‌ها دست در دست هم دهند و به تمرکز وقف توجه شود، می‌توان شاهد اثربخشی بیشتری بود.

واحدی گفت: وقف به عنوان یک بنای الهی و سنت انسانی و ایرانی باید همواره مورد نظر قرار گیرد.


                                                                                             

نظرات 1 + ارسال نظر
روستای بق یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:07 ب.ظ http://baghdamghan.blogfa.com/

با سلام .آدرس وبت را لینک کردم موفق باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد