عمروان amrevan

عمروان amrevan

تهران نرفتی عمروان که رفتی!!
عمروان amrevan

عمروان amrevan

تهران نرفتی عمروان که رفتی!!

عزاداری در عمروان

همه ساله در ایام محرم روستای عمروان حال و هوای خاصی دارد

از همان روزهای  آغازین دهه محرم مراسم سنتی تعزیه خوانی به سنت هرساله و قدیمی برگزار شده و با شور و حال خاصی ادامه پیدا میکند.

در حول و حوش هفتم و هشتم محرم کم کم متعلقین روستا و ساکنین سایر شهرهای ایران منجمله تهران،شمال،سمنان و شاهرود برای عزاداری به روستا می آیند و روستا مالامال از عزاداران حسینی می شود.

عصرها مراسم تعزیه خوانی و شبها مراسم سینه زنی با نظم و ترتیب خاصی در روستا برگزار می شود.

در شب هفتم محرم هم مراسم «علم گردشان» در روستا انجام می شود که شامل جمع کردن علم های موجود در منازل روستا می باشد که در همان روز طی مراسمی با حضور خانم ها آماده شده است.

روز تاسوعا اهالی روستا و تمامی تازه واردین میهمان روستای فیروز آباد هستند و بعد از مراسم سینه زنی و تعزیه خوانی و صرف ناهار با بدرقه به روستا بر میگردند.

در روز عاشورا اهالی روستای فیروز آباد و کلیه میهمانانش ،میهمان روستای عمروان هستند.که پس از پیشواز و سینه زنی و قربانی جلوی دسته در مسجد روستا صبحانه صرف نموده و متعاقبا کلیه عزاداران  برای تعزیه خوانی به خارج روستا-معروف به سر خرمن-میروند و تعزیه مفصلی در آن محل اجرا می شود و بعد از مراسم و صرف ناهار میهمانان روستای فیروز آباد بدرقه میشوند.

جالب اینکه عصر عاشورا به ناگهان روستا خالی و ساکت می شود و شب اهالی روستا با اندکی از میهمانان باقی مانده مراسم شام غریبان را اجرا میکنند.

خداوند عزاداری همگی را قبول بفرماید.انشاالله

دلم نمی آید از بعضی افرادی که در گذشته بانیان و متولیان این مراسم بوده اند و در این سالها در جمع عزاداران حضور ندارند به نیکی یاد نکنم.

مرحوم کربلایی سیف الله هوشمند(تعزیه گردان)،مرحوم حاج محمد زحمت کش(متولی مسجد)

،مرحوم حاج ابوالقاسم عاشوری.مرحوم حاج حسن زحمت کش،مرحوم حاج تقی مقیمیان،مرحوم عزت الله عاشوری و..........همه عزیزانی که در گذشته و در حال حاضر در برگزاری این مراسم زحمت میکشند و نبودنشان احساس میشود.

خداوند همگی را رحمت کرده و در پناه امام حسین «ع» قرار دهد.انشاالله


پاسخ به یک نظر

سلام به همه عمروانی های عزیز و محترم

آرزو میکنم عزاداری ها قبول باشه

یکی از دوستان و خوانندگان وبلاگ نظری داده که با وجودیکه به نظر نمیاد عمروانی باشه اما شاید این نوع انتقاد -خارج از ادبیات آن-در ذهن سایرین هم باشه  پاسخ آن را عرض میکنم

متن انتقاد به شرح ذیل می باشد:


{{{ <mothahharii@yahoo.com
  مجهول مثل سایتت
سلام
یکشنبه 19 آبان 1392 @ 01:20 ب.ظ
                               
 
خسته نباشی
اگه اطلاعات وهمکاری می خوای چرا خودت و وبلاگت رو درست معرفی نمی کنی؟؟

می ترسی؟؟

کی هستی؟؟
اینم شد سایت که معلوم نیست مدیرش خورزو خان است یا.....
باباجون اسمت رو بنویس، یه عکس مردونه بزن و بخش نظرات و تالار گفتگو بازکن تا سایت جون بگیره و مطالب بیاد.
  از یک طرف دوست دارِعمروان}}}

دوست عزیز
اولا این وبلاگ به نام من نیست که من خودمو معرفی کنم  وبلاگ به نام عمروانه و اونهم معرفی شده است.
ثانیا من دنبال نام و نشان و تبلیغ خودم نیستم که از خودم بگم.
ثالثا من از نظرات دوستان و مطالبشون کمک میکیرم اما این وبلاگ بدون کمک هم به معرفی عمروان-نه معرفی من- ادامه خواهد داد.
و در آخر اینکه این سایت نیست وبلاگی است به نام عمروان و هر که من را در معرفی عمروان کمک کند صاحب و مالک این وبلاگ است.
من هم نه ترسی دارم و نه بدنبال نامم. نام من در بی نامی است و این وبلاگ نام بزرگی دارد وبلاگ ما -نه من- به نام زیبای عمروان است اگر نمیشناسیش بگو تا برایت از عمروان بگویم .
از نفس گرم مردمش.از مراسمش. از ادبش. از بزرگانش. از رسومش و از هر آنچه میخواهی.
من عمروانم بزرگ و کهنسال به قدمت تاریخ.
                                           ارادتمند.یک عمروانی و مدیر فعلی وبلاگ

هفت عادت انسان‌های موفق


«استفن آر.کاوی» یکی از نویسندگان پرفروش ترین کتابهای تاریخ آمریکا در حوزه تجارت و بازرگانی چند روز پیش 16 جولای در سن 79 سالگی از دنیا رفت. وی مدرک لیسانس خود در رشته مدیریت بازرگانی را از دانشگاه یوتا و فوق لیسانس خود را از دانشگاه هاروارد و مدرک دکترای خود را در رشته آموزش  مذهبی از دانشگاه بریگام دریافت کرده بود.

معروف ترین کتاب وی «هفت عادت انسانهای موفق» نام دارد که میلیون‌ها نسخه از آن در آمریکا و سایر کشورهای جهان به فروش رفته است. دلیل ساده ای که این کتاب یکی از پرفروش ترین کتابهای تاریخ آمریکا به شمار می رود این است که وی برای بیان اصول ثابت شده صداقت، کمال و شان و مقام انسانیت از کلمات پیچیده روانشناسی و اصطلاحات موجود علمی استفاده نمی کند و تنها سعی می کند راه و روشی را بیان کند که انسانهای موفق تجربه نموده اند. خلاصه ای از توضیحات وی برای این عادات طبق زیر است:
 
یک: فعال و سریع باشید
زندگی شما مسئله ای اتفاقی نیست. اگر می دانید یا نه باید بگویم زندگی توسط شما طراحی می شود. انتخاب فرصتهای آن با خودتان است. به یاد داشته باشید هر لحظه، هر موقعیت و هر فرصت یک انتخاب جدید فراهم می آورد. در صورت استفاده از این موقعیت ها مطمئن باشید نتایج مثبتی انتظار شما را خواهد کشید. در حقیقت فعال بودن قبول کردن مسئولیت در زندگی است. افراد فعال خود را در هر شرایطی پاسخگو می شناسند. آنها برای رفتار خود ژنتیک، شرایط و کارهای دیگران را سرزنش نمی کنند. آنها می دانند که خودشان رفتارشان را انتخاب می کنند.

دو: در ذهنتان از انتها شروع کنید
در حال حاضر چه کسی می خواهید باشید، رویاهایتان چه چیزی است، می خواهید کاری را انجام دهید که همیشه می خواستید؟ صداقت داشته باشید. عادت شماره 2 در حقیقت توانایی تخیل و تصور در ذهن را می گوید که چشم انسان نمی تواند آن را در زمان حال مشاهده کند. یکی از بهترین روشها برای هماهنگ کردن این عادت در زندگی بالا بردن مهارت برنامه ریزی و شخصیت درونی است و روی این مسئله تمرکز می‌کند که چه کاری می خواهید انجام دهید و چه کسی می خواهید باشید. در اصل این عادت طرحی برای موفقیت محسوب می شود.
 
سه: اولین چیزها را اول انجام دهید
برای اینکه یک زندگی متعادل داشته باشید، باید این موضوع را بدانید که همه چیز در جهت امیال شما نیست. نیازی به کار زیادی نیست. فقط کافی است که در زمان مورد نیاز نه گفتن را یاد بگیرید و به جای کارهای اضافی اولویت های زندگی خود را انتخاب کنید و روی آنها تمرکز کنید. این عادت همان مدیریت کارها و زندگی است. اهداف، ارزشها، نقشها و اولویت های زندگی همه اموری هستند که انسان را به سوی موفقیت رهنمود می کنند. اولین چیزها آنهایی هستند که شما شخصاً آن را ارزشمند تشخیص می دهید. اگر اولین این کارها را انجام دهید در حقیقت زمان را مدیریت کرده و در اختیار خود درآورده اید.

چهار: به پیروزی مطلق فکر کنید
تفکر پیروزی مطلق همواره به زندگی مثل یک میدان مسابقه نگاه نمی کند بلکه آن را مثل یک همکاری می بیند. این تفکر چارچوبی از ذهن و قلب است که سود دو طرفه از تمام روابط انسانی را جستجو می کند. در این تفکر فرد به جای رقابت ناسالم با بقیه سعی می کند پیروزی اش را با دیگران قسمت کند و نهایت لذت را از آن ببرد.

پنج: اول سعی کنید بفهمید، بعد فهمیده شوید
ارتباطات مهمترین مهارت در زندگی محسوب می شود. شما سالها برای یادگیری خواندن و نوشتن وقت صرف می کنید ولی برای شنیدن نیز وقت صرف می کنید؟ برای فهمیدن فرد دیگر باید یاد بگیرید گوش کنید. در حقیقت امروزه انسانها حرفهای دیگران را به صورت انتخابی گوش می کنند و بخش هایی از آن را نمی شوند و به خاطر همین معنی کل را درک نمی کنند. به عبارتی شما به جای درک کامل حرفها، آنها را در زندگی تان فیلتر می کنید. به جای اینکار باید بدون انتخاب حرفها همه آنها را بفهمید تا به درک صحیحی از پیام رسیده به شما برسید.

شش: تشریک مساعی
سینرژی یا هم افزایی یا تشریک مساعی در این معنی ساده خلاصه می شود که دو فکر بهتر از یکی است. یا اینکه یک دست صدا ندارد. سینرژی عادت همکاری و هماهنگی با دیگران است. کار کردن در یک تیم موجب ارائه راه حلهای بهتر برای حل مشکلات است. وقتی افراد برای کارها با یکدیگر همکاری می کنند تاثیر کار را بیشتر می کنند. تفاوت ها در یک تیم باید به جای ضعف به عنوان قوت کار دیده شود.

هفت: اره را تیز کنید
تیز کردن اره یا چاقو معنی اش این است که هر سرمایه یا اموالی که دارید  نگهداری و ارتقاء دهید. در چهار حوزه فیزیکی، اجتماعی - احساسی، ذهنی و  معنوی عبارت از برنامه ای است که برای تازه سازی و به روز کردن امور انجام  می شود:
فیزیکی: خوب غذا بخورید و همیشه ورزش و استراحت منظم داشته باشید.
اجتماعی - احساسی: با دیگران روابط خوب و مستمر برقرار کنید.
ذهنی: یاد بگیرید، بخوانید، بنویسید، و یاد دهید.
معنوی: وقت خود را در طبیعت صرف کنید، از طریق عبادت، هنر، موسیقی، و خدمت رسانی به دیگران بعد معنویت خود را تقویت کنید...تیز کردن اره یا چاقو در حقیقت سعی بر تازه نگه داشتن هفت عادت گفته شده می باشد.

10عادتی که انسان را پیر می‌کند



تماشای تلویزیون



در حالیکه اکثر مردم تماشای تلویزیون را تنها موجب تضعیف بینایی خود می دانند، باید گفت که براساس تحقیقات کارشناسان دانشگاه کوئینزلند، به ازای هر ساعت تماشای تلویزیون، 22 دقیقه از طول عمر انسان کم می شود.
همچنین؛ بررسی ها نشان می دهد، تماشای تلویزیون خطر ابتلا به الزایمر را بطور محسوسی افزایش می دهد.

 نوشیدن مایعات با نی



نوشیدن مایعات با استفاده از نی یا از طریق بطری های آن که معمولا در بازیهای ورزشی و توسط ورزشکاران مشاهده می شود، عملکردی مانند سیگار کشیدن دارد و با جمع کردن دهان موجب پیدایش چین و چروک در این ناحیه می شود.
این چروک ها چهره فرد را پیرتر نشان می دهد.

_ خیلی زیاد یا خیلی کم ورزش کردن
فواید ورزش کردن برای سلامتی و شادابی بدن بر هیچکس پوشیده نیست.
ورزش کردن موجب ایمنی در برابر ابتلا به آلزایمر، درمان بیماریهای روحی و روانی، افزایش جریان خون و در نتیجه شادابی و جوانی پوست می گردد، اما افراط در ورزش نیز می تواند موجب سختی مفاصل و آسیب های غیرقابل درمان به استخوانها شود.

استفاده از دستگاه های گرمازا



بسیاری از مردم از روشهای مختلف برای جوانسازی پوست خود استفاده می کنند، در حالیکه نمی دانند طرز زندگی آنها موجب پیری زودرس آنان شده، بدون آنکه متوجه آن باشند.
بخاری ها و وسایل گرمازا با گرمای تولیدی خود موجب از بین رفتن رطوبت محیط و در نتیجه خشکی پوست می شود.
یکی از آثار منفی نبود رطوبت در محیط زندگی، چروک شدن پوست می باشد. قراردادن یک لیوان آب در محیط یا پوشیدن لباسهای کلفت در خانه برای گرم شدن، برای سلامت پوست مناسب تر است.


 مصرف شکر



درست است که همه از مضرات شکر برای سلامتی بدن آگاه هستند، اما اینکه شکر تاثیر قوی تری از نور خورشید و سیگار بر چین و چروک پوست دارند، نکته فراموش شده ای است.
هنگامیکه سطح شکر در خون بالا می رود، پروسه ای به نام "گلیکیشن" رخ می دهد که کلاژن پوست را تخریب و موجب چروک و آویزان شدن آن می گردد.

 شغل



در حالیکه هریک از انسانها در مشاغلی مشغول به کار هستند، که برای سایرین مفید و موثر است، اما بطور غیر مستقیم موجب تضعیف و رکود تدریجی قوای بدن فرد می گردد.
براساس تحقیقات دانشمندان کار منبع اصلی استرس و در نتیجه بیماریهای قلبی و تحلیل سلولها می باشد.
بعلاوه صرف وقت زیاد در محل کار به معنی کاهش وقت برای فعالیت های مفیدی چون ورزش کردن، تهیه و مصرف غذاهای سالم و خواب کافی می باشد.
برای کاهش این آسیب ها باید ساعات کاری خود را کاهش و بخشی از ساعات عصر و تعطیلات آخر هفته را به اینگونه فعالیت های مفید اختصاص داد.

صابون



ممکن است تصور کنید صابون بهترین دوست برای پوست شماست، اما کاملا در اشتباهید.
پوست دارای پوششی اسیدی است که بعنوان حصاری طبیعی عمل می کند.
با استفاده از صابون این لایه روغنی محافظ از روی پوست شسته شده و علاوه بر خشکی پوست، آسیب پذیری آن در برابر باکتری ها و آلودگی ها نیز بیشتر می گردد.
صابونهای با PH طبیعی و فاقد مواد شیمیایی می تواند راه حلی برای این کار باشند.


 


 استفاده از هدفون و هندزفری



کاهش شنوایی، یکی از نشانه های کهولت سن محسوب می شود، اما استفاده از هدفون و هندزفری برای گوش دادن به موزیک، می تواند روند سنگینی گوش را تسریع کند.
موسیقی با صدای بلند آثار مخرب آنها را تشدید می کند.

 خوابیدن



خوابیدن طولانی روی یک سمت بدن و فشار درازمدت یک طرف صورت روی بالش موجب پیدایش خطوطی در چهره می شود که در صورت تکرار آن، این خطوط برای همیشه روی صورت می مانند.
قرار گرفتن صورت روی بالشی همچنین رطوبت پوست را گرفته و خشکی و چین و چروک ایجاد می کند.
به پشت خوابیدن و استفاده از ابریشم و ساتن بعنوان روبالشی، تاثیر بسزایی در کاهش این اثرات دارد.

رژیم غذایی کم چرب



برخی از افراد برای جلوگیری از چاقی و بیماریهای قلبی، چربی ها را بطور کامل از برنامه غذایی خود حذف می کنند، در حالیکه نبود چربی های مفیدی مانند امگا 3 در بدن تاثیرات مخربی بر بدن بخصوص در پوست دارند.

روغن زیتون، روغن کنجد و روغن ماهی نه تنها مضر نبوده؛ بلکه سلامتی و جوانی پوست و افزایش قوای جسمی را بدنبال خواهد داشت